Friday, June 7, 2013

Part 1 Memories

Assalamualaikum. Lama rasanya tak berkongsi cerita dekat blog ni. My last entry was about 6 months ago. So,now I want to share about my life in semester 1 as diploma student. Its was a long story actually. But i'll try to make it simple and short in 1 entry only.

Lets start with roomates. 1 bilik ada 4 orang. Dalam bilik aku tu ada 2 orang dari Selangor which is aku and Fana. Fana duduk kat Hulu Langat. Dekat sangatlah dengan rumah aku. Dia ambik course SR(Sport Rec) dalam bahasa melayu ialah Sains Sukan. Lagi 2 orang budak Science. Sorang dari Kelantan iaitu Faz dan sorang lagi dari Terengganu iaitu Syikin. Mereka sangat baik. Kami sangat rapat since mula-mula masuk lagi. Alhamdulillah kami tak pernah ada masalah dan masih rapat sampai sekarang. Sem depan semua da berpecah duduk dengan kawan masing-masing.

Our room
Kiteorang takde tangkap gambar berempat. Ni je yang ada
Next is classmates. Aku ditetapkan untuk masuk kelas A. Dalam kelas aku ada 19 orang je. 5 lelaki dan 14 perempuan. Dalam kelas aku n sorang je budak lelaki datang dr Selangor. Tp budak laki tu kat Shah Alam. Yang lain semua datang dari pelbagai negeri. Best sebenarnya classmates sikit. Takdelah berpuak-puak. Kiteorang sangat rapat antara 1 sama lain. Yang paling best,kiteorang sentiasa membantu sesama sendiri. Serius tak tipu. Memang da macam 1 keluarga. Makan sama-sama. Nak pergi kelas pun sama-sama. Nak study or buat assignment pun ramai-ramai. Kalau sorang kena marah dengan lecturer,yang lain akan bagi semangat. Sorang sakit,semua risau. Tak pernah pun ada masalah dengan mereka. Korang memang classmates yang awesome. Me love you guys so much :')

Terpaksa paste muka yang tengah2 tu sebab aku takde simpan gambar yang cukup 5 orang. hehe
The girls
Gambar ni tak lengkap sebab ada yang takde n ada jugak yang da keluar
Perkara wajib yang dianjurkan di universiti ialah dinner. Kiteorang budak part1 n part3 yang arrange dinner PERSIDA (Persatuan Siswa Siswi Diploma Perakaunan). So tema this sem is Kesultanan Melayu Melaka. Course lain semua buat tema Colour Block,Masquerate,Colour Pastel. Course kiteorang je lain sikit. Semangatlah masing-masing cari baju apa nak pakai untuk dinner nanti. Yela,part1 kan. Dia punya semangat tu lain macam. haha. Sampai sanggup turun KL sebab nak pergi Jalan TAR cari baju kebaya n songket. Dalam masa yg sama,nak jalan-jalan kat KL. So kat bawah ni adalah sikit aku selitkan gambar time dinner tu.


Coursemates :)
With Enor n Ecah
The first coursemate yg aku jumpa. Kebetulan sama kelas. Buat apa2 semua dgn dia
Classmates
Jejaka kacak ;)
Habis cerita pasal dinner. Proceed about study. Seperti semua orang tahu. Aku ambil course Diploma Perakaunan. Memang aku minat akaun. Tapi aku memang takde langsung basic akaun. SPM dulu aku Pure Science. Budak science ambik akaun. Mula-mula huru-hara jugak. Rasa susah sangat nak bawak subjek tu. Kawan pun banyak yang takde basic. Kalau ada pun macam blur-blur lagi. Maybe sbb da lama tinggalkan sekolah n da tukar dalam bahasa inggeris. Lecturer akaun,Sir Ipin selalu cakap,jangan jadikan takde basic tu alasan untuk tidak berjaya. Aku pegang kata-kata dia. Dan alhamdulillah i did well in my final. Aku sangat-sangat tak sangka dapat result macam tu. Aku percaya dgn rezeki Allah. Dan aku gembira dapat banggakan abah n mak. Aku harap aku dapat kekalkan prestasi aku ni agar abah n mak sentiasa bangga dengan aku. InsyaAllah

Memories :')

Rupanya entry ni elok tersimpan rapi kat dalam draft. Ingatkan da post da. Nasib tergerak hati nak bukak blog. Btw,esok da nak balik hostel. N i'll start my new sem. Rasa macam kejap je cuti 2 bulan ni. Apa-apa pun aku akan buat yang terbaik untuk sem baru ni. Wish me luck guys! Thanks for reading this entry. Assalamualaikum :)




thanks for reading. press like button n leave some comment oke :)

0 budak cute tinggalkan komen ^_^:

Daisypath Anniversary tickers